Haal meer uit je Google Ads-campagne

Google Ads kan een goede manier zijn om meer bezoekers naar je website te lokken en/of meer te verkopen. Je dient daarbij natuurlijk wel goed te weten waar je mee bezig bent. Je zou deze taak uit kunnen besteden aan een online marketing bureau (zoals Brandfirm), maar uiteraard is het ook mogelijk om zelf aan de slag te gaan. Maar hoe doe je dat en hoe zorg je ervoor dat je je campagne nog beter laat converteren? Hieronder vind je wat tips.

Kies de juiste doelgroep voor je advertentie

Net als bij veel andere soorten campagnes is het bij een Google Ads-campagne van belang dat je de juiste doelgroep kiest. Zorg ervoor dat je dit zo specifiek mogelijk doet. Op die manier komt je boodschap aan bij een zo relevant mogelijke groep, waardoor je meer zult converteren met je campagne. 

Maak gebruik van extensies

Door gebruik te maken van extensies voeg je extra informatie toe aan je advertentie. Op die manier wordt je advertentie (als je het goed doet) aantrekkelijker en valt deze meer op. Er zijn verschillende extensies waar je uit kunt kiezen. Denk bijvoorbeeld aan een link, de locatie van je bedrijf, de prijs van het product dat je aanbiedt, of een bericht. Zo’n extensie an sich kost in principe niets, je betaalt namelijk alleen per klik op de extentie. 

Verbeter je advertentie

Heb je een advertentie geschreven? Dan is het goed om nog even een kwaliteitscontrole te doen. Staan er genoeg specifieke keywords in en zijn deze wel relevant genoeg? Is er gebruik gemaakt van een call-to-action en zijn de USP’s van jouw bedrijf in de advertentie verwerkt? 


Tip: voor een goede Google Ads strategie kun je natuurlijk ook terecht bij een online marketing bureau. Zo weet je zeker dat je het maximale uit je Google Ads-campagne haalt.