Optiply voor geautomatiseerd inkopen
Als je artikelen wilt inkopen die je gaat verkopen in je webshop blijkt dat dit nog vaak handmatig gebeurt. Om fouten te voorkomen kun je het inkoopbeleid en voorraadbeheer ook automatiseren met behulp van een systeem zoals Optiply.
Altijd de juiste goederen op voorraad
Optiply is een geautomatiseerd systeem dat ervoor zorgt dat je voorraadbeheer altijd optimaal is. Dit betekent niets meer dan dat je altijd de juiste goederen op het juiste moment op voorraad hebt. Op die manier hoef je nooit nee te verkopen aan klanten maar kom je ook niet te zitten met een overvoorraad waar je geen kant mee op kunt en die alleen maar onnodig veel ruimte in beslag neemt.
Hoe werkt het systeem?
Optiply werkt op basis van de gegevens van je eigen bedrijf. Op die manier kan voorspeld worden naar welke producten op een bepaald moment veel vraag zal zijn. Het systeem werkt eenvoudig. Als eerste koppel je je webshop aan het systeem. Indien er bepaalde restricties gelden voor leveranciers vul je deze in en kies je vervolgens voor een inkoopstrategie die je aanspreekt. Daarna worden de gegevens van de voorraad en de verkoop aan elkaar gekoppeld en geanalyseerd. Dit leidt dan vanzelf tot een inkoopadvies. Dit advies is gebaseerd op gegevens van je eigen bedrijf waardoor het altijd kloppend is. Een goed inkoopbeleid en voorraadbeheer bespaart je niet alleen veel tijd maar zorgt ook voor een verhoogde omzet. Bestellen is niet langer meer een zaak van gevoel maar is een feitenkwestie geworden.